AKTUALNOŚCI

Armstrong pomógł zaaranżować kreatywne i ekologiczne wnętrza PwC

Czym wyróżnia się biuro, które w pełni świadomie nazwać można przyjaznym dla pracowników? Jego wnętrza muszą rozbudzać kreatywność, a środowisko sprawiać, że pracownicy codziennie będą chcieli spędzić tam dzień. Liczą się ciekawie zaaranżowane wnętrza, przyjazna dla ucha akustyka i ekologia, która dziś jest nieodzownym elementem nowoczesnych miejsc pracy. M.in. dzięki zastosowaniu rozwiązań Armstrong takim biurem jest nowa, warszawska siedziba PwC.

Jednym z nowych elementów, które coraz silniej widać na rynku biurowym w Polsce jest fala renowacji biurowców powstałych kilkanaście lat temu. Modernizują się całe obiekty, ale też poszczególne biura dużych najemców. Zmiany w budynkach są efektem podążania za nowoczesnymi rozwiązaniami, ale też potrzebą dopasowania obiektów do aktualnych wymagań w zakresie zrównoważonego budownictwa.

W poszczególnych firmach dodatkowym elementem sprzyjającym remontom jest rosnąca świadomość komfortu pracy. To jak wygląda biuro, i jak zespół zatrudnionych ludzi będzie się w nim czuł jest coraz częściej elementem walki o nowych, cennych pracowników.

Biuro musi wyglądać zaskakująco, nieszablonowo i ofertować przyjazne miejsce pracy. Firmy zmieniają więc gruntownie swoje siedziby. Przykładem takich działań jest generalny remont, który wiosną tego roku przeprowadzono w warszawskim biurze PwC.

Firma wynajmuje ponad 3 tys. mkw. powierzchni w budynku International Business Center zlokalizowanym w centrum stolicy. Budynek oddany został do użytku w 2007 r., i choć nadal uchodzi za jeden z najlepszych biurowców, firma PwC postanowiła jeszcze bardziej unowocześnić swoje biuro.

Design i ekologia – to ważne

Każda nowa aranżacja powierzchni biurowych jest dziś podporządkowana dwóm trendom: liczą się wystrój i ekologiczne rozwiązania. Nie bez przyczyny w nowych wnętrzach znalazły się m.in. sufity akustyczne marki Armstrong. Firma, podobnie jak PwC, od lat podąża w kierunku zrównoważonego rozwoju i odpowiedzialności za komfort pracy. Dodatkowo te cele miały znaczenie także dla autorów nowej aranżacji – pracowni projektowej Massive Design. Współpraca trzech stron zaowocowała tym, że dziś siedziba PwC to jedno z najbardziej ekologicznych i najciekawszych wizualnie biur w stolicy.

Zmiany to pierwszy o tak ogromnej skali projekt w Polsce, w którym wykorzystano możliwości jakie daje program recyklingu starych sufitów prowadzony przez Armstrong. Firma jako jedyny producent sufitów powieszanych od kilku lat głównie w krajach zachodniej Europy prowadzi upcykling sufitów podwieszanych. Stare płyty sufitowe są przez firmę odbierane i wykorzystywane w nowym cyklu produkcyjnym. Program pozwala nie tylko minimalizować ilość odpadów budowlanych, ale przyczynia się też do tego, że nowe produkty są bardziej ekologiczne, gdyż zawierają w sobie znaczną część materiału pochodzącego z recyklingu.

W nowym biurze PwC zamontowano w sumie ponad 10 tys. mkw. płyt sufitowych Armstrong, które zawierają aż 64 proc. surowca z odzysku i są w 100 proc. przydatne do ponownego wykorzystania w przyszłości. Jednocześnie w ramach programu recyklingu wszystkie stare sufity podwieszane z siedziby PwC – zostały przez Armstrong bezpłatnie odebrane i przekazane do recyklingu. Czy taka skala działań ma znaczenie? Ogromne! 1 tys. mkw. sufitu to aż 3,8 tony odpadów budowlanych, które nie trafiły na składowisko i 7 tys. kWh zaoszczędzonej energii przy produkcji nowych sufitów. Dodatkowo sufity Armstrong zastosowane w warszawskiej siedzibie PwC posiadają Certyfikat Cradle to Cradle®, to symbol jednej z najbardziej zaawansowanych ogólnoświatowych idei zrównoważonego wytwarzania, czyli produkcji w formie „od kołyski z powrotem do kołyski”. – W swojej działalności PwC kieruje się przede wszystkim zasadą odpowiedzialnego biznesu, dlatego tak ważna jest dla nas dbałość o środowisko, w którym pracujemy. W trakcie renowacji naszego biura zadbaliśmy zarówno o to, aby było to miejsce przyjazne pracownikom, jak również o jego ekologiczne aspekty – przyznaje Michał Gołębiewski z zespołu PR w PwC.

Ale ekologia to nie tylko recykling i oszczędzanie energii. Dzisiejsze zrównoważone budownictwo zmierza w kierunku przyjaznych dla ludzi miejsc pracy. Ważna jest jakość środowiska wewnątrz, czyli m.in. oświetlenie, akustyka, jakość powierza. Biurka większości pracowników znajdują się w dobrze doświetlonych strefach przy oknach. Poziom wpadającego naturalnego światła jest wysoki. Dodatkowo dzięki zastosowaniu białych płyt sufitowych z linii Ultima+ o wysokim współczynniku odbicia światła (87 proc.) osoby przebywające w nowym biurze pracują w dobrze doświetlonych stanowiskach pracy. To z kolei przekłada się na niższy poziom zużycia energii w biurze zarówno w oświetleniu, jak i tej wykorzystywanej przez systemy chłodzące.

Pracodawca wraz z architektami zadbali też o komfort akustyczny. – Młodzi ludzie, tzw. pokolenie Y i Z, chcą pracować w komfortowym otoczeniu. Niewiele osób, które wchodzą na rynek pracy zgodzi się dziś spędzać 8 godzin dziennie w hałasie. Czasy kiedy nie zwracano uwagi na to w jakich warunkach się pracuje minęły – przyznaje Maciej Kiepal, szef sprzedaży w polskim oddziale firmy Armstrong. Płyty sufitowe zamontowane nad biurkami mają więc wysoki poziom pochłaniania dźwięków (klasa A). To ważne, gdyż stanowiska pracy, jak w większości dzisiejszych biurowców, ustawione są na planie otwartym. Rozwiązanie redukuje hałas wpływając na zwiększoną koncentrację zespołu, ale nie tylko. Płyty akustyczne Ultima+OP pozwalają też na lepsze rozumienie mowy. Współczynnik ten również znacząco podnosi wydajność i poziom skupienia w czasie pracy.

Zastosowane płyty sufitowe mają też swój udział w jakości powietrza w pomieszczeniach PwC. Charakteryzują się bowiem niskim lub zerowym poziomem emisji lotnych związków organicznych (VOC) oraz formaldehydu. Płyty posiadają klasę A/A+ według francuskiego systemu oceny VOC oraz kategorię M1 w klasyfikacji opracowanej w Finlandii.

Kreatywność rodzi kreatywność

Najważniejsze wymagania stawiane w projekcie aranżacji przyjaznego miejsca pracy często ukryte są w rozwiązaniach niewidocznych dla oka. Ale wystrój wnętrza ma także ogromne znaczenie w ocenie atrakcyjności firmy, której codziennie dokonują pracownicy. Nowe pokolenie żyje kreatywnie, i tak też chce pracować. Rośnie znaczenie biur zaaranżowanych zgodnie z ideą tzw. activity based working. A ponieważ PwC od lat wyznacza nowe trendy w podejściu do biznesu i pracy w ich nowym biurze nie mogło zabraknąć miejsc kreatywnie zaaranżowanych.

Przykładem takich przestrzeni jest kantyna pracownicza oraz liczne miejsca spotkań w mniejszych grupach. Tu Massive Design postawił na wyraźne akcenty aranżacyjne, poza żywą kolorystyką nieszablonowość wnętrz podkreślają ciekawe w formie meble np. fotele przypominające kształtem podkowę. W kantynie znalazły się rozpoznawalne w świecie designu krzesła Vitra Eames Plastic Side Chair ustawione przy stołach. Z kolei wzdłuż blatu przy oknie pracownicy mogą usiąść na krzesłach barowych projektu Jaspera Morrisona. Elementy wyposażenie wnętrza stołówki wyróżnia prostota i czystość. Projektanci postawili na zabawę geometrią. Stoły według projektu założyciela Massive Design – Przemysława „Maca” Stopy mają kształt nawiązujący do trójkątów, rombów. Z kolei umieszczone na suficie wyspy akustyczne Optima L Canopy to ułożone w ciągu prostokątne panele, z których co drugi został wzdłuż krawędzi uzupełniony listwą z oświetleniem. Jasne powierzchnie wysp akustycznych kontrastują z przebijającą pomiędzy nimi ciemną kolorystyką stropu i instalacji technicznych. Także pozostałe pomieszczenia nieformalnych spotkań to wnętrza, w których kolorystyka i geometria wpływają na kreatywność. Żywe barwy ścian uspakaja biała kolorystyka okrągłych wysp sufitowych Optima L Canopy Circles. W sumie w nowych wnętrzach siedziby PwC do stropu podwieszono 90 wysp akustycznych marki Armstrong.

Jak wyglądał remont warszawskiego biura PwC – zobaczcie na filmie:

https://www.youtube.com/watch?v=jTjof9dPjI8&list=UUPd7lan39HNH4G7jRJTPmrw&index=21

źródło: mat.prasowe