AKTUALNOŚCI

Modernizacja Centrum Handlowego Port Łódź

Port Łódź, należący do IKEA Centres Polska, jest trzecim największym centrum handlowym w Polsce. Powstał w Łodzi 6 lat temu i od tego czasu mocno ugruntował swoją pozycję na mapie łódzkich galerii handlowych. Teraz przejdzie generalną modernizację, która zakończy się na początku 2019 roku. Cała inwestycja kosztować będzie 35 mln zł.

Pierwsze prace rozpoczęły się już w tym roku. Wnętrze naszego Centrum zostało odmalowane i rozjaśnione. Ujednoliciliśmy kolorystycznie ściany, sufity oraz słupy, które – pokryte dodatkowo stalą nierdzewną – tworzą niepowtarzalny charakter wraz z witrynami sklepów. Nowego blasku nabrała również strefa z restauracjami – została odmalowana i unowocześniona pod względem wygody Klientów.

Zadaniem zaplanowanej modernizacji jest to, aby Klienci w Centrum czuli się bardziej swobodnie. Zmiany są wprowadzane na podstawie badań preferencji Klientów. W odpowiedzi na to zapotrzebowanie Port Łódź ma bezpłatne miejsca zabaw dla dzieci, strefy relaksu, klub fitness, ścieżkę rowerową prowadzącą do obiektu czy pierwszą sponsorską w Łodzi stację do wypożyczania rowerów w ramach Łódzkiego Roweru Publicznego. Otworzony został też parking rowerowy, gdzie pozostawione jednoślady są bezpłatnie dozorowane. Powstała siłownia na zewnątrz, również bezpłatna, usytuowana tuż przy obiekcie. Jest to prawdopodobnie jedyne w kraju miejsce zlokalizowane przy centrum handlowym, które pozwala poćwiczyć wszystkim bez ograniczeń. Jest głównie dedykowane społeczności, która mieszka w okolicach Portu Łódź, ale nie tylko.

Podczas modernizacji, Centrum zostanie ulepszone o kolejne rozwiązania wdrażane z myślą o zapotrzebowaniu Klientów. Pojawi się strefa pracy gdzie będzie można popracować lub umówić się na spotkanie biznesowe. W strefie tej dostępne będzie szerokopasmowe WiFi, drukarka czy faks. Przestrzeń przeznaczona do pracy jest na pierwszym miejscu oczekiwań Klientów Portu Łódź, szczególnie tych, którzy spędzają dużo czasu w podróżach. W planach jest także powstanie – w korytarzu prowadzącym na Patio Centrum – miejsca wypoczynku i relaksu, w którym znajdą się maszyny typu vending (kawa, napoje, przekąski), miejsca do ładowania telefonów, sofy , kanapy, telewizja, książki oraz gry.

Nie tylko wnętrze Portu Łódź zostanie odmienione. Zagospodarowane zostaną także tereny zewnętrzne. Poza już istniejącą siłownią zewnętrzną, planujemy zorganizować  boisko do gry w piłkę plażową oraz badmintona. Osoby korzystające z atrakcji przygotowanych na terenach zewnętrznych Portu Łódź, dodatkowo będą mogły zostawić na ten czas swoich czteronożnych przyjaciół w specjalnie wyznaczonym na ten cel ogrodzonym miejscu. Psiaki będą mogły tam beztrosko pobiegać bez smyczy podczas gdy ich właściciele będą np. ćwiczyć na siłowni czy grać w piłkę lub badmintona.

Bardzo dokładnie analizujemy wyniki badań i wiemy, czego nasi Klienci oczekują, i w tym właśnie kierunku idzie modernizacja centrum handlowego. Port Łódź znajduje się na południowych obrzeżach miasta. Dzięki temu gości nie tylko łodzian, lecz także mieszkańców Pabianic czy Rzgowa. Po zakończeniu procesu modernizacji chcielibyśmy być wraz ze sklepem IKEA pierwszą taką destynacją zakupową dla wszystkich mieszkańców Łodzi i południowego oraz wschodniego obszaru województwa łódzkiego.

Centra handlowe dawno temu przestały pełnić jedynie rolę sprzedażową, a  zaczęły pełnić istotną rolę w społecznościach lokalnych, przejmując funkcje niekomercyjne. Istotnym trendem jest rozszerzenie oferty pozazakupowej, poprzez rozszerzanie oferty gastronomicznej, rozrywkowej, sportowej czy też kulturalnej. Dlatego Port Łódź stawia na różnorodność: strefę rozrywki z kręgielnią i fitness klubem, zewnętrzną siłownię, jak również szereg miejsc zabaw dla dzieci. Klientów przyciągają różnorodne działania eventowe – w postaci koncertów, spotkań z gwiazdami, eventów tematycznych, ale również szeregu działań edukacyjnych skierowanych do szkół i przedszkoli.

W minionym dziesięcioleciu zarządcy nieruchomości bardzo dbali o to, aby właściwie dobrać ofertę handlową. To było najważniejsze, lecz przyzwyczajenia Klientów ewoluują w innym kierunku. Ludzie oczekują, aby centra handlowe spełniały trochę szersze zadania, miały bogatszą ofertę, były miejscami spotkań i spędzania czasu. Obiekty budowane we wcześniejszych latach nie są dostosowane do tego, czego oczekuje teraz Klient. Dlatego nie tworzymy kolejnego punktu z telefonami komórkowymi. Proponujemy w to miejsce ofertę teatru, bądź galerii sztuki, które mają na celu zachęcić ludzi by na chwilę przystanęli i poczuli się trochę inaczej niż w standardowym centrum handlowym. Pogoń za każdym metrem kwadratowym w kontekście  zmieniającej się sytuacji na rynku skończyła się. Obiekty mają stać się bardziej kompleksowe dla wszystkich, nie tylko dla osób które w tym dniu chcą dokonać zakupów. Przebywając w obiekcie spełniającym różnego rodzaju potrzeby, Klienci na pewno częściej do niego wrócą niż do miejsca, które ma ofertę stricte handlową.

Źródło: Port Łódź

  • Eryka Brokowska

    Ikea wyda 35 mln zł na modernizację Portu Łódź (swojego centrum handlowego). Jak widać, to działać zrobić sprawnie i skutecznie. Wystarczy chcieć. A może by tak wyciszyć wreszcie fabrykę, której obecne funkcjonowanie w dzielnicach mieszkaniowych obnaża hipokryzję koncernu. To dobitnie pokazuje priorytety ikea.
    https://www.youtube.com/watch?v=gbdw5fk6mHY
    https://www.youtube.com/watch?v=BK8y0sTzvS8