AKTUALNOŚCI

Nowoczesne aranżacje biurowe podczas 8. Konferencji „Biurowce w Polsce”

W dniach 21-22 października w warszawskim hotelu Hilton odbędzie 8. Konferencja „Biurowce w Polsce” – jedno z najbardziej prestiżowych wydarzeń branżowych w kraju. Obok dyskusji o najlepszych produktach inwestycyjnych czy formach finansowania, sporo miejsca zostanie poświęcone trendom w aranżacji nowoczesnej przestrzeni biurowej. To właśnie wyposażenie miejsca pracy coraz częściej ma wpływ na produktywność zespołów czy wskaźnik rotacji i retencji pracowników, determinując w pewnym zakresie wyniki finansowe przedsiębiorstw. O ergonomii w biurze i najnowszych rozwiązaniach wyposażenia wnętrz, które można znaleźć w siedzibach takich firm jak Marks & Spencer, Qatar Airways czy EY, opowie drugiego dnia konferencji Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu Mikomax Smart Office.

Aż 36% przedstawicieli pokolenia Y deklaruje, że zmienia miejsce pracy średnio raz na 1-3 lata, mimo że większość jest zadowolona z obecnego zatrudnienia[1]. Może to świadczyć o chęci zdobywania nowych doświadczeń i przeciwdziałaniu wypaleniu zawodowemu. Koszty rotacji pracownika z pokolenia Y szacuje się średnio na 15-25 tys. USD[2]. Dlatego coraz więcej pracodawców inwestuje w rozwiązania, które pomogą zatrzymać na dłużej najlepszych specjalistów. Okazuje się, że skutecznym narzędziem budowania lojalności w zespole może być atrakcyjnie wyglądające i funkcjonalne biuro, zapewniające komfort i wspomagające efektywność pracy. Podczas konferencji „Biurowce w Polsce” jeden z paneli zostanie poświęcony właśnie optymalizacji nowoczesnej przestrzeni biurowej w kontekście pracowników z pokolenia X, Y oraz Z, którzy w perspektywie 5-10 lat zaczną wchodzić na rynek pracy. W dyskusji weźmie udział Zuzanna Mikołajczyk, Dyrektor ds. Handlu i Marketingu Mikomax Smart Office, firmy od niemal 25 lat zajmującej się badaniem potrzeb pracowników w miejscu pracy i przekładającej wyniki analiz na tworzenie nowoczesnych przestrzeni biurowych.

Zuzanna Mikołajczyk_Mikomax Smart Office (1)

Zuzanna Mikołajczyk, Źródło: Mikomax Smart Office

Współczesne stanowisko pracy to nie tylko miejsce wykonywania codziennych obowiązków. Dynamicznie zmieniające się zadania sprawiają, że dziś biuro musi wspomagać różnorodne aktywności i dostosowywać się do potrzeb pracownika. Dzielenie powierzchni na strefy pracy wspólnej, skupienia, relaksu czy wprowadzanie stojących stanowisk pracy to coraz częściej konieczność, jeśli chcemy powalczyć o najlepszych pracowników na rynku i zyskać ich lojalność – mówi Zuzanna Mikołajczyk.

21 i 22 października uczestnicy konferencji będą mogli także na własnej skórze doświadczyć pracy przy nowoczesnych systemach biurowych. Mikomax Smart Office zaprezentuje bowiem: innowacyjne biurko Stand Up i specjalnie zaprojektowany kubik #Hush.

Nowatorskie biurko Stand Up, które obecnie jest w procesie patentowym, jest wyposażone w manualną regulację wysokości blatu, dzięki czemu łatwo można przejść od pracy siedzącej do stojącej. Stand Up nie wymaga energii elektrycznej, dzięki czemu może być wykorzystany na niemal każdej powierzchni. Zaletą produktu jest także możliwość stworzenia spersonalizowanego projektu: boki biurka mogą być wykończone indywidualnym nadrukiem, a elementy tapicerowane są dostępne w aż 12 kolorach.

Drugim modelem prezentowanym podczas wydarzenia będzie #Hush. Nowość firmy Mikomax to niezwykły kubik, który pozwala na szybki i łatwy – niewymagający stawiania dodatkowych ścian – sposób dzielenia powierzchni biurowej. #Hush może pełnić rozmaite funkcje – od miejsca spotkań czy rozmów telefonicznych do idealnej przestrzeni na przerwę w pracy i kawę. Produkt zaprojektowano tak, aby pasował do wszystkich nowoczesnych pomieszczeń, a jego ustawienie można było zmieniać.

Organizatorem ósmej edycji konferencji „Biurowce w Polsce” jest Nowy Adres SA. Panel dyskusyjny z udziałem Zuzanny Mikołajczyk, „Pokolenie X, pokolenie Y, a już wkrótce millenialsi – wymagania i zwyczaje różnych grup społecznych a kultura pracy w biurze”, odbędzie się 22 października 2015 r. o godz. 10.15 – 11.30.

[1] Jobvite, Job Seeker Nation Study. Inside the Mind of the Modern Job Seeker , www.jobvite.com, 2015

[2] Millennial Branding and Beyond.com Survey Reveals the Rising Cost of Hiring Workers from the Millennial Generation, www.millennialbranding.com, Sierpień 2013

Źródło: Mikomax Smart Office