AKTUALNOŚCI

Sprzedaż biurowca Nova Praga w Warszawie przez UBS

Firma UBS Real Estate GmbH, działając w charakterze doradcy niemieckiego banku depozytariusza, który zarządza obecnie niemieckim funduszem Spezial-AIF UBS (D) Sector 3 Real Estate Europe, sprzedała budynek biurowy Nova Praga w Warszawie spółce Mazovia Capital. Sprzedającego reprezentowały międzynarodowa firma doradcza Cushman & Wakefield oraz Kancelaria Prawna Magnusson. Biurowiec zmieni nazwę na Mazovia Plaza.

 Mazovia Plaza leży na prawym brzegu Wisły przy ulicy Brechta 7 w dzielnicy Praga Północ, 6 minut piechotą od stacji metra Dworzec Wileński i ok. 10 minut samochodem od ścisłego centrum stolicy. Dogodna lokalizacja budynku w pobliżu najważniejszych arterii komunikacyjnych oraz licznych przystanków autobusowych i tramwajowych pozwala na łatwy dojazd z całego miasta.

Mazovia Plaza to budynek o ok. 6000 m kw. powierzchni biurowej, handlowej i magazynowej rozmieszczonej na ośmiu kondygnacjach naziemnych i jednej podziemnej. Do dyspozycji najemców jest 76 miejsc parkingowych. Zbudowany w 1952 r. budynek poddano w 2000 r. gruntownej renowacji obejmującej wymianę wszystkich instalacji technicznych.

– Warszawska Praga ma wielki potencjał rozwoju dzięki bliskości centrum miasta, uruchomieniu drugiej linii metra oraz otwarciu kampusu Google, a także ożywionej aktywności deweloperów mieszkaniowych i licznym inwestycjom w infrastrukturę. Mazovia Plaza stanie się siedzibą wielu firm, które chętnie otworzą biura w tej niezwykle ciekawej okolicy – mówi Charles Hartline, Partner w Mazovia Capital.

– Mazovia Plaza to jeden z niewielu renomowanych budynków biurowych na warszawskiej Pradze, gdzie stopy pustostanów są znacznie niższe niż w Śródmieściu i na Mokotowie. Dzięki współpracy z zespołem inwestycyjnym UBS Real Estate udało nam się znaleźć nowego nabywcę, specjalizującego się w praskich biurowcach i rewitalizacji budynków. Cieszymy się z pomyślnego zamknięcia transakcji z Mazovia Capital – mówi Soren Rodian Olsen, Partner w Cushman & Wakefield Polska.

Źródło: Cushman & Wakefield